Wie ontwerpt de kinderwagen van de toekomst?

Ontwerpwedstrijd Joolz samen met het Delft Institute of Positive Design

Vanaf deze maand kunnen alle studenten en (jonge) ontwerpers in Nederland zich aanmelden voor de Joolz Positive Design Award 2015. Een ontwerpwedstrijd die Joolz samen
met het Delft Institute of Positive Design lanceert en een bijdrage
gaat leveren aan een positieve en duurzame wereld. De winnaar kan
een bedrag van € 2.500,- winnen en maakt tevens kans op een baan,
stage bij Joolz of krijgt de mogelijkheid om zijn product echt te ontwikkelen.

Joolz gelooft in de kracht van co-creatie en roept hiermee de hulp in van getalenteerde studenten en jonge Joolzkinderwagenontwerpers die de toekomst van product design kunnen definiëren. Als deelnemer kun je kiezen tussen de volgende categorieën:

  • 1) Transformatie: hoe kunnen gebruikte kinderwagens een tweede leven krijgen?
  • 2) Connectie: op welke manier kan interactieve technologie en sensoren gebruikt worden in kinderwagens of accessoires?
  • 3) Empathie: kunnen we relevante producten of diensten ontwikkelen voor jonge gezinnen die moeten rond komen van een paar Euro per dag?

Joolz staat als merk sinds 2011 voor ‘Positive Design’. We willen jonge families inspireren om een positief leven te leiden. Dit is onder andere terug te zien in de ergonomische producten, de Sense collectie met eco-vriendelijke stoffen, de verpakkingen die herbruikbaar zijn (je kan er o.a. een vogelhuisje of stoeltje van maken) en het Joolz Geboortebos in het regenwoud van Colombia waar Joolz een boom plant op naam van de baby. In 2015 heeft Joolz de Red Dot Award gewonnen in de categorie Best of the Best, voor de Joolz Geo, een model dat in 2014 is gelanceerd.

Stan Vermeulen, Algemeen Directeur van Joolz: “Nadat we in 2011 als merk gekozen hadden voor de Positive Design StanvanJoolzfilosofie, kwamen we er achter dat er ook een Instituut van Positive Design bestaat. Hoe toevallig!? We hebben onlangs contact gezocht met Prof. Pieter Desmet, hoogleraar aan het Institute of Positive Design van de TU Delft. Een perfecte match met deze award.” Ook Pieter Desmet juicht dit initiatief toe: ‘Met deze ‘positive design’ wedstrijd daagt Joolz ontwerpstudenten uit om het welzijn van consumenten voorop te stellen in hun ontwerpen. Zij gaan laten zien dat het mogelijk is om voor geluk te ontwerpen.”

Deel dit bericht