Yoga tijdens je zwangerschap!

Zwanger en Yoga

Misschien deed je al jaren aan yoga voordat je zwanger werd, of misschien heb je nu eindelijk eens tijd om het te proberen! Maar yoga tijdens je zwangerschap, is dat wel een goed idee? Wij hebben het voor je uitgezocht.

Yogakleding

Yoga is echt een momentje voor jezelf en het nieuwe leven in je buik. Het is hierbij natuurlijk erg belangrijk dat je je comfortabel voelt, en goede yogakleding kan je hierbij helpen. Tijdens je zwangerschap verandert je lichaam, en het kan dus lastig zijn om een yoga legging te vinden die daarbij past. Urban Goddess heeft verschillende yoga leggings met een brede buikband. Dit zit niet alleen erg prettig, het zorgt er ook nog eens voor je alle poses kan doen zonder dat je legging verschuift. De betaalbare yogakleding van Urban Goddess is gemaakt van natuurlijke stoffen, zodat je kleding lekker met je mee ademt tijdens de yoga.

Verbinding

De betekenis van yoga is letterlijk ‘verbinden’. Met yoga herstel je de balans in je lichaam door je lichaam, geest en ademhaling met elkaar te verbinden. Tijdens je zwangerschap bevorder je met yoga ook nog eens de verbinding met je nieuwe kindje. Je baby is zich al in een vroeg stadium bewust van je bewegingen, emoties en gedachten. Doordat je tijdens yoga hier zelf ook heel bewust mee bezig bent, zorg je voor een gezonde, rustige basis voor je baby. Yoga is dus een goede manier om al vroeg verbinding te krijgen met je kindje, maar er zijn wel enkele dingen waar je rekening mee moet houden.

Kan ik alle houdingen nog doen?

In het beginstadium van je zwangerschap kan je vrijwel alle houdingen nog doen. Houd er wel rekening mee dat je bloeddruk sneller daalt tijdens je zwangerschap. Het kan dus voorkomen dat je je duizelig voelt tijdens de yoga. Zodra je het gevoel hebt dat je duizelig wordt kan je het beste gaat zitten of liggen. Als je geen last van duizeligheid hebt kan je nog vrij lang je oefeningen blijven doen. Alleen richting het derde semester moet je gaan opletten. In dit stadium is het belangrijk dat je niet meer op de kop gaat staan, zoals bij de downward facing dog. Deze poses kunnen er namelijk voor zorgen dat je baby gaat draaien in de baarmoeder, en dit moet natuurlijk worden voorkomen!

Zorg er daarnaast voor dat je niet je maximale grens opzoekt. Het kan geen kwaad om je verschillende oefeningen te doen, maar zodra je last krijgt van pijntjes of een ongemakkelijk gevoel moet je rustig uit de houding komen. Als een houding niet goed voelt kan je gebruik maken van kussentjes om de pose minder intens te maken.

Een erg fijne pose om te doen tijdens je zwangerschap is de Savasana. Ga lekker op je rug liggen met je handen op je buik. Adem naar je buik toe en stuur al je gedachten en liefde naar je kindje. Maak contact en zorg voor die rustige, veilige basis!

 

In samenwerking met Urban Goddess

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *